OFERTA
Odwiedź nas na facebooku
OFERTA
Odwiedź nas na facebooku
OFERTA
Odwiedź nas na facebooku
OFERTA
Odwiedź nas na facebooku
OFERTA
Odwiedź nas na facebooku
-->
Rozliczanie czasu pracy kierowców.
  • prowadzenie ewidencji czasu pracy kierowców oraz innej dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy o transporcie drogowym, ustawy o czasie pracy kierowców, Kodeksu Pracy, rozporządzenia 561/2006, rozporządzenia 165/2014;
  • sporządzanie raportów naruszeń oraz sygnalizowania wszelkich nieprawidłowości dot. rejestrowania czasu pracy kierowców;
  • sporządzanie raportów płacowych kierowców;
  • wdrażanie odpowiednich procedur działania przeciwdziałających powstawaniu naruszeń;
  • archiwizowanie danych z wykresówek, z kart kierowców oraz tachografów cyfrowych.
Kontrole organów administracyjnych Inspekcji Transportu Drogowego i Państwowej Inspekcji Pracy i innych.
  • przygotowanie firmy do kontroli w przedsiębiorstwie oraz do kontroli drogowych;
  • reprezentacja przedsiębiorcy w trakcie kontroli w siedzibie firmy przez organy Inspekcję Transportu Drogowego i Państwowej Inspekcji Pracy;
  • szkolenie kierowców z zakresu prawidłowego zachowania w trakcie kontroli drogowych przez Inspekcję Transportu Drogowego, Straż Graniczną, Policję, Służbę Celną oraz służby zagraniczne;
  • sprawdzania prawidłowości prowadzonej dokumentacji kierowców.
Doradztwo transportowe.
  • prowadzenie szkoleń dla przedsiębiorców, kierowników transportu oraz kierowców;
  • bieżące doradztwo w zakresie interpretacji obowiązujących przepisów;
  • doradztwo i pomoc w uzyskiwaniu uprawnień transportowych (licencje, zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, zezwolenia na przewozy osób) i zaświadczeń w zakresie przewozów drogowych na potrzeby własne.
Utrata Dobrej Reputacji – wdrażanie programu naprawczego.
Dobra reputacja stanowi warunek wykonywania krajowych i międzynarodowych usług transportowych. Jej utrata oznacza brak możliwości prowadzenia działalności transportowej.
Powodem utraty dobrej reputacji nie jest tylko wysokość nałożonej kary, ale ranga naruszeń od poważnych do najpoważniejszych.
Ukaranie za naruszenie stanowi podstawę przeprowadzenia przez odpowiedni organ (GiTD lub starostę) postępowania w zakresie spełnienia wymogów dobrej reputacji, które to postępowanie może zakończyć się:
1. Wydaniem decyzji stwierdzającej utratę dobrej reputacji – w przypadku uznania, że utrata dobrej reputacji będzie stanowiła proporcjonalną reakcję za popełnione naruszenia.
2. Wydaniem decyzji stwierdzającej, że dobra reputacja pozostanie nienaruszona – w przypadku uznania, że utrata dobrej reputacji będzie stanowiła nieproporcjonalną reakcję za popełnione naruszenia.
Prawomocne skazanie za przestępstwo wprost przekłada się na decyzję organu stwierdzającą utratę dobrej reputacji, która jest obligatoryjna.
W przypadku naruszeń innych niż popełnienie przestępstwa, organ weźmie pod uwagę:
- rangę i liczbę stwierdzonych naruszeń w przedsiębiorstwie,
- jakie są możliwości poprawy sytuacji w przedsiębiorstwie (biorąc pod uwagę procedury zapobiegające powstawaniu naruszeń oraz wdrożenie prawidłowej dyscypliny pracy)
- interes społeczny
- opinię ZMPD
PROGRAM NAPRAWCZY: (dzięki naszemu doradztwu w przedsiębiorstwach udało się wdrożyć program naprawczy z sukcesami) Przedsiębiorca może przedstawić organom wiarygodny plan naprawczy, podlegający re-kontroli. Należy:
1. Skorzystać z usług firmy zewnętrznej ściśle wyspecjalizowanej, w zakresie wdrażania prawidłowej dyscypliny pracy, szkoleń kierowców, właściwej analizy czasu pracy i w okresie np. 6-ciu miesięcy poprawić swoją reputację.
2. Przedstawić dokumenty potwierdzające dyscyplinowanie kierowców narażających firmę na naruszenia (upomnienia, nagany, zwolnienia z pracy).
3. Udostępnić materiały potwierdzające dodatkowy nadzór nad przemieszczaniem się pojazdów i przestrzeganiem norm rozporządzenia 561/2006, systemy lokalizacyjne (GPS).
Porady prawne
Sporządzanie pism:
  • odwołania
  • skargi
  • sprzeciwy
  • zażalenia
  • wnioski
W sprawach spornych z organami administracji publicznej, m. in. Inspekcją Transportu Drogowego oraz Państwową Inspekcją Pracy; Z zakresu:
  • czasu pracy kierowców zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy o transporcie drogowym, ustawy o czasie pracy kierowców, Kodeksu Pracy, rozporządzenia 561/2006, rozporządzenia 165/2014;
  • interpretacji obowiązujących przepisów dotyczących krajowego i międzynarodowego transportu drogowego;
  • uprawnień transportowych (licencje, zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, zezwolenia na przewozy osób) i zaświadczeń w zakresie przewozów drogowych na potrzeby własne.
  • poboru opłat elektronicznych VIATOLL,
  • przewozów ładunków nienormatywnych,
  • przewozów towarów niebezpiecznych – Umowa ADR,
  • ostępowań dotyczących wykroczeń stwierdzonych przez FOTORADARY.
Celem skorzystania z naszych porad oprócz poprawienia jakości funkcjonowania firmy i uniknięcia ryzyka utraty DOBREJ REPUTACJI, jest także zaoszczędzenie wydatków związanych z ewentualnymi naruszeniami. 
VIATOLL
Oferujemy usługi, kierowane firmom transportowym z całej Polski, w walce z ryzykiem nałożenia wysokich kar pieniężnych związanych z systemem elektronicznego poboru opłat viaTOLL.
Zapewniamy pomoc w przygotowaniu odpowiedzi na wezwania oraz opracowujemy strategię działania zabezpieczającą interesy naszego klienta.
Wyprzedzając otrzymanie decyzji administracyjnej, kierujemy pisma do Głównego Inspektora Transportu Drogowego, operatora systemu ViaTOLL, jak również do nadzorujących go organów GDDKiA i innych państwowych organów kontroli i nadzoru, jednocześnie dbając o interes klienta.
Zakres usług obejmuje wszystkie etapy sprawy. Oferujemy pomoc na etapie wyjaśniania kwestii spornych z operatorem systemu, udzielania wyjaśnień na wezwania Inspekcji Transportu Drogowego, czynnego udziału w toku postępowania administracyjnego, sporządzania odwołań od decyzji Głównego Inspektora Transportu Drogowego, wniosków o wstrzymanie wykonalności łdecyzji, skarg do WSA i skargi kasacyjnej do NSA.
FOTORADARY
Oferujemy pomoc w sprawie nałożenia wysokich mandatów karnych związanych ze stwierdzeniem naruszeń dotyczących przekroczenia prędkości, a także prób ukarania przez organy kontrolne z tytułu wykroczenia wskazanego w art. 96 § 3 Kodeksu wykroczeń, tj., niewskazania osoby której powierzono pojazd do kierowania lub używania w oznaczonym czasie.  
Zakres usług obejmuje wszystkie etapy sprawy. Oferujemy pomoc na etapie wyjaśniania kwestii spornych, udzielania wyjaśnień na wezwania Inspekcji Transportu Drogowego, czynnego udziału w toku postępowania wyjaśniającego i na etapie ewentualnego postępowania sądowego w sprawie o wykroczenie.
Odwiedź nas na facebooku

© 2024 MILLA Doradztwo Transportowe. Wszelkie prawa zastrzeżone.